lauantai 8. toukokuuta 2010

Muston luonnetesti

Tänään kävimme Muston kanssa luonnetestissä. Aika pelottava kokemus taisi pojalle olla, vähän niin kuin olin ajatellutkin. Loppupisteet +35, laukausvarma.


Osasuorituspisteet:

Toimintakyky: -1, pieni

Terävyys: +1, pieni ilman jäljelle jäävää hyökkäyshalua

Puolustushalu: +1, pieni

Taisteluhalu: -1, pieni

Hermorakenne: +1, hieman rauhaton

Temperamentti: -1, hieman välinpitämätön

Kovuus: +1, hieman pehmeä

Luoksepäästävyys: +2, luoksepäästävä, aavistuksen pidättyväinen

Laukauspelottomuus: +++, laukausvarma


Muutoin osasuoritukset menivät kutakuinkin niin kuin olin odottanut, mutta hermorakenteen olin ajatellut olevan huonompi, samoin olen aina mieltänyt Muston pehmeämmäksi kuin testi antaa ymmärtää. Mutta nytpähän olen vähän viisaampi, kun asiantutijat ovat koiran luonteen arvioineet. Noilla pisteillähän testiä ei siis läpäisty, ja testin saisikin uusia aikaisintaan puolen vuoden kuluttua. Uusintaan tuskin kuitenkaan mennään, sillä tämä tulos riitti siihen, mitä lähdin testistä hakemaankin, eli arvioon Muston luonteesta. Tuomarit sanoivat vielä, että minun tulisi itse olla varmempi ja rohkeampi koiran kanssa, sillä se toimii aika pitkälle sen mukaan, miten minä asioihin reagoin. Ja tottahan se onkin. Mustohan on sellainen mammanpoika, ja hakee minusta turvaa pelottavissa tilanteissa.

Mutta kaikinpuolin koiran näköinen oli tulos. Ja eipä nuo huonot puolet arkielämää haittaa, ja kuten tuomarikin sanoi, Musto on erittäin helppo koira kotioloissa. Mukava kokemus tuo testi kuitenkin oli (paitsi jos koiralta kysytään ). Ehkä Sallikin pääsee joskus testiin, kunhan ikää tulee lisää.

Sallin korva alkaa olla jo paranemaan päin. Korvatippakuuri jatkuu vielä yli viikon, jotta saadaan tulehdus varmasti kunnolla pois. Nytpä ei olekaan sitten tiedossa mitään kummempia tapahtumia, ja ehkä ihan mukavakin keskittyä vain rauhalliseen metsälenkkeilyyn ja kesän odottamiseen.

Ei kommentteja: